Tuesday, November 17, 2009

..

Lepas menangis,rasa hati lebih tenang.Tapi rasa xleh berhenti menangis pula..ya Allah..

Aku ingin bercerita tapi tiada yg ingin mendengar,
Aku ingin meluahkan,tapi di suruh diam pula,
Aku benar2 bimbang,tapi disisihkan,
Aku ingin berkongsi tapi ditolak ke tepi..

Akhirnya aku ke katil,dgn mata yg bengkak..
Quilt cover ku basah,
Bantal kecilku pun sama malangnya,
Teresak esak sendirian,
Tercari cari seorang kawan..
Terasa aku ramai kawan,tapi ntah kemana menghilangnya kalian?
Aku bercerita kepada Tuhan,
Tapi aku x pasti dalam menunggu jawapan..
Bukan tidak yakin,mungkin ini salah lemahnya iman..

Kepala terasa berat,
Hati terasa sarat,
Mata yg masih bengkak,
Semangat yg masih tidak tetap,
Jiwa yang masih bernanah..
Semalam yang hilang.

Ntah apa yang patut aku fikir,
Mungkin aku.Mungkin hanya aku..
Ya Allah...Ya Allah...

Jentera,bergeraklah..tolong bergerak.

3 comments:

  1. imah...imah ok ke? kalau ada pape yg kte bleh tlg bgtau la..imah jgn sedih2 yerk..

    ReplyDelete
  2. terima kasih,fakhii..walaupon imah x dapat nk bercerita lagi,tapi terima kasih sbb sudi mendengar..dan mengambil berat.. :)

    ReplyDelete
  3. huhu..petik ayat Mar... kte kan kwan...;) Imah jgn sdh lg ek. Ingt kat Allah byk2.. btw..cite hari tu x hbs lg.. nti kl ad mse, imah sambg cite tau...xsbar nk tau!! :p

    ReplyDelete