Sunday, April 18, 2010

Takut...

Tentang kebimbangan dalam hati ini..

Kepada siapa bisa aku suarakan?
Kepada siapa bisa aku adukan semua?
Kepada siapa bisa kucurahkan rasa hati ini?

Siapa yang bisa membantuku?
Siapa yang bisa memberi jaminan apa yang aku takuti itu takkan berlaku LAGI?
Siapa yang bisa meyakinkan bahawa diri ini sudah cukup kuat?

Aku masih dihantui ketakutan semalam..
Saat aku tergelincir dari kepompong penuh nikmat ketenangan
Setelah berlalunya waktu itu
Waktu aku tahu apa mahu ku,walau seluruh dunia membantah
Walau di kala itu,aku sangat lemah dan aku terasa aku bersendiri...
Waktu aku diletakkan di suatu tempat yang asing,dan tiada tempat untuk berpaut walau berkali kali telah kucuba kuatkan hati ini..

Bagaimana telah tergelincir kaki ini?
Bagaimana telah hilang pendirian ini?
Bagaimana telah hilangnya semangat serta malu itu?
Semuanya hilang terus,walau hilangnya perlahan lahan..

Ah! Musuh musuh kekasihku telah berjaya!

Namun aku sedar sekarang.
Status aku hanyalah hamba.
Dan pemilik dan pembolak balik hatiku ini Maha Mendengar rintihan hambaNya
Kepada Dia aku mengadu.Kepada Dia aku memohon simpati.
KepadaNya aku mohon segala bentuk kekuatan.
Untuk meneruskan perjalanan di jalan yang susah ini..

Ya Allah,tetapkanlah hatiku di jalanMu sehingga akhir hayatku.
Sehingga aku bertemu denganMu Ya Allah..

Ya Allah,pertemukanlah aku dengan hamba hambaMu yang sama2 berjuang di jalan ini,Ya Allah...di mana sahaja akan Kau tempatkan aku nanti.

No more grey area please.. =(

Wassalam.

2 comments:

  1. thanx shafnah! lepas gi melbourne,imah da ada tambahan info dan strategy utk stay di jalan ini,i.Allah.Alhamdulillah,Allah berikan ketenangan dalam hati ini melalui caraNya yg tersendiri. =)

    ReplyDelete